קובי מימון וחיים צוף רכשו את מלון הנסיכה באילת

קובי מימון וחיים צוף רכשו את מלון הנסיכה באילת

חברת נ.צ.ב.א כיסתה את כל חובות מלון 'הנסיכה' וקיבלה 60 אחוזים ממניות השליטה בחברה. משפחת טסלר תישאר עם 40 אחוזים. עו"ד יוסף שם-טוב, המייצג את משפחת טסלר, אמר: לא תכננו את העיתוי המוצלח הזה – שבו פורסמה תכניתו של ראש הממשלה להקמת קזינו באילת. אבל אם זה יקרה במלון 'הנסיכה', זה יכול לעשות טוב. יכול להיות שנפנה לממונה על ההגבלים העסקיים ונבקש שיאפשר ל'ישרוטל' תקופת זמן נוספת".


חברת נ.צ.ב.א קיבלה השבוע את הבעלות על מלון 'הנסיכה' באילת. נ.צ.ב.א סיכמה עם הבעלים של המלון (חברת 'לקסן' של משפחת טסלר) כי תשלם את כל חובותיו של המלון (כ-220 מיליון שקלים), וכן את הסכום הדרוש לשיפוץ המלון (עוד כ-25 מיליון שקלים). בתמורה, קיבלה נ.צ.ב.א 60 אחוזים ממניות חברת 'לקסן' ומשפחת טסלר נותרה עם 40 אחוזים בלבד. במידה ומשפחת טסלר לא תצליח בתוך תשעה חודשים לשלם את חלקה היחסי בהלוואה שהעניקה נ.צ.ב.א לחברה, תרכוש נ.צ.ב.א גם את 40 האחוזים של משפחת טסלר, תמורת סכום של כ-35 מיליון שקלים. 
'לקסן' דיווחה השבוע לבית המשפט כי המו"מ עם נ.צ.ב.א החל כבר בחודש אפריל השנה, אך נכנס להילוך גבוה בימים האחרונים, לאחר שכונס הנכסים של מלון 'הנסיכה', הודיע כי בכוונתו למכור את המלון, תמורת סכום של 236 מיליון שקלים, לקבוצת משקיעים ישראליים הרשומים בחברה זרה בשם: 'ספונטרול'. עם חתימת ההסכם בין חברת נ.צ.ב.א למשפחת טסלר, שולמו חובות המלון לבנק הפועלים, ובית המשפט החזיר את הבעלות על מלון 'הנסיכה', לידי חברת 'לקסן'.
"ההסכם עם נ.צ.ב.א נערך בתנאים לא אידאליים מבחינת החברה, תחת 'החרב' של מכירה כפויה מידית, אשר כונס הנכסים לא הסכים לעכב, ובנסיבות בהן החברה לא היתה יכולה למצות מהמו"מ את מלוא היתרונות העסקיים שהיו גלומים בו", התלוננה משפחת טסלר השבוע בבית המשפט. לחברה טענות רבות כלפי בנק הפועלים שטען לחוב של למעלה מ-197 מיליון שקלים, כן לכונס הנכסים, שלדבריה הערים קשיים על חברות ניהול אחרות: 'טמרס', 'רימונים' ו'אשת טורס' שהציעו לנהל את המלון במקומה של רשת 'ישרוטל' (שהממונה על ההגבלים העסקיים קבע כי לא תוכל לנהל את מלון 'הנסיכה' והורה על יציאתה מהמלון בעוד כחודש). 
חברת נ.צ.ב.א נשלטת בידי אנשי העסקים קובי מימון וחיים צוף. מימון מקורב לשר האוצר משה כחלון ולשר הרווחה חיים כץ. לפני מספר חודשים, עם מינויו של כחלון לשר האוצר, הודיע כחלון שלא יעסוק בענייני משק הגז, עקב חברותו עם מימון (שמחזיק, בין השאר, בחברות נפט וגז טבעי). 
עו"ד יוסף שם-טוב, המייצג את משפחת טסלר, אמר השבוע ל'ערב ערב': "כעת אין למשפחת טסלר זכות הכרעה בחברת 'לקסן'. מתוך שלושה דירקטורים, שניים יהיו של נ.צ.ב.א ורק אחד יהיה של משפחת טסלר. אבל אנחנו מאמינים שהשותפות תהיה טובה. כמו שנוכחנו במהלך המו"מ עם נ.צ.ב.א, מדובר בחברה שאפשר לעשות אתה עסקים. היא מתחשבת בשותפים שלה".

מאת: עומר כרמון ערב ערב באילת גיליון2726, 07/10/2015 

 

 

שתף את הפרסום