השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #527

השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #527

פתיחה בקצרה
תיאור מצב. סניף המו"פ של חברה גלובלית יושב בתל אביב. מטה החברה שוכן בניו יורק. הסניף בישראל מגייס עובדים בקצב גידול של 25% בשנה. כרגע בניו יורק רק 30% מהעובדים חזרו למשרדים. עד כאן הנתונים.

במציאות של היום קשה ל  John ה VP Facility שרואה את הדברים מניו יורק להפנים את המצב בארץ, בו כמעט 100% מהעובדים חזרו למשרדים, ה Vacancy בתל אביב שואף לאפס ו John   לא מאפשר לסניף הישראלי לנצל הזדמנות נדירה לשכור כמה אלפי מ"ר משרדים בתל אביב לגידול עתידי. הוא לא מבין מצב בו אין משרדים זמינים ו בניין המשרדים הבא שנבנה בתל אביב (ועוד יש בו שטחים פנויים) יקבל טופס 4 (סיום בנייה) בסוף 2024.

הפגיעה יכולה להיות כפולה. לסניף יהיה קשה לתפקד עקב חוסר שטח לעובדים, ודמי השכירות העתידיים כנראה יהיו משמעותית גבוהים יותר מהיום.

הסיכון באי קבלת ההחלטה גבוהה מהסיכון בקבלת החלטה לשכור כמה מאות מטרים מיותרים שבמציאות של היום יושכרו במהירות בשכירות משנה.

 

סקירת שוק המשרדים בניו יורק רבעון 3 2021

נדל"ן מסחרי בישראל

אמות השקעות בע"מ השלימה את עסקת "פארק לוגיסטי צריפין" תמורת 1.5 מיליארד ₪ (לדיווח החברה) .

 

קבוצת עזריאלי בע"מ רכשה את קניון מול הים אילת (1978) בע"מ בשטח 19,000 מ"ר על מקרקעין 6 דונם באילת תמורת 1.31 מיליארד ₪ ( לדיווח החברה).

אלקטרה נדל"ן בע"מ מכרה מקבץ דיור בטמפה, פלורידה בארה"ב תמורת כ- 60 מיליון דולר. (לדיווח החברה).

 

מדיפאואר (אוברסיז) פ אבליק קו. לימיטד השלימה עסקת רכישה של מרכז מסחרי בג'ורג'יה, ארה"ב (לדיווח החברה ).

נדל"ן בכותרות

מיקרוסופט ישראל תפתח 5 מרכזי פיתוח חדשים – ותגייס 2,500 עובדים (כלכליסט).

 

יובלים נכנסת לתחום המרכזים הלוגיסטיים: רכשה קרקע בסגולה ב-165 מיליון שקל (כלכליסט).

 

המשרדים יהפכו לדירות? באוצר דוחפים, בעיריות מתנגדים וההכרעה מתקרבת (גלובס).

פרשת השבוע – מרכז הבנייה הישראלי
מוזמנים לקרוא את "פרשת השבוע", המגזין הדיגיטלי השבועי של ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי. בניוזלטר מגוון רחב של תכנים הכולל:

טורי דעה ומאמרים אישיים במגוון נושאים אקטואליים ● חדשות והזמנות לאירועים, ימי עיון, כנסים וועידות של מרכז הבנייה הישראלי ● מאמרים בנושאי עיצוב ואדריכלות ● משרות לבכירים/בכירות בענף הנדל"ן והבנייה ● קורסים במכללת מרכז הבנייה הישראלי – המכללה המובילה בענף הבנייה ובאולטימה בית הספר לעיצוב ● פירגונים והמלצות ● ואפילו מתכונים לשבת… (לעיון במגזין הדיגיטלי של ערן).

 

מטרת מזכר זה והנתונים/מידע המתפרסם הינה להביא לידיעתך מידע חדשותי.
האמור אינו מהווה חוות דעת או יעוץ מקצועי. מומלץ להשתמש במידע רק לאחר התייעצות עם גורם מתאים במשרדנו.

שתף את הפרסום