השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #492

השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #492

10 Trends for 2021

#6 Hyperlocal

 

בעקבות המגיפה, העולם חווה עליה אקספוננציאלית בקניות ה online . נוצר לחץ על כל חלקי שרשרת האספקה ובמיוחד על ה last mile delivery. המסחר האלקטרוני התרחב ביותר מ 30% וצמח לאזורים שמסורתית, בעבר, היו נחלת הקניה הפיזית. צרכנים רבים נאלצו לקנות ברשת מוצרים חיוניים, במיוחד מזון ומצרכים, לעתים קרובות לראשונה, ואילצו מגזרים רבים להגביר את יכולות השילוח שלהם. קמעונאים התקשו להסתגל למצב החדש והמורכב – הצרכנים דורשים נוחות, מהירות אספקה ומשלוח זול או חינמי. אפילו שחקנים מרכזיים התקשו לעמוד בדרישות והמודל המסורתי של מרכזי ההפצה האזוריים עמד במבחן. התוצאה היא דרישה הולכת וגוברת למלאי זמין וסדר בשחרור הזמנות קרוב יותר לבית הצרכן. כתוצאה מכך:

 

  • חנויות מסורתיות משתנות וכוללות "אזורים אחוריים" המיועדים לאיסוף משלוחים.
  • שטחי מסחר מיותרים משמשים למימוש הזמנות "click & buy". חלק החנות הפונה לרחוב משמש אולם תצוגה או חלל חוויתי להשלמת פעולת ה"גלישה – קניה" וצוות החנות מנותב לאיסוף, מילוי ואספקת הזמנות.
  • קמעונאים שהיו בעלי יכולות מקוונות מוגבלות ובדרך כלל חסרים תשתית למילוי הזמנות ברשת נאלצים להתמודד עם הפתרונות הקיימים של שילוח לבית הצרכן כמו GETT DELIVERY ו UBER DIRECT.
  • עבור פריטים חיוניים מוקמים מרכזי הזמנות קטנים המספקים חידוש מלאי מהיר לקבוצות חנויות בהם השטח למלאי מוגבל, במיוחד בסביבה עירונית.

 

בעוד שחלק מפעילות זו עשויה להיעלם ככל שההשפעה של המגפה תתרחק, רבים מהשינויים  בהתנהגות הצרכנים צפויים להישאר. מה שנראה בטוח הוא שהתרחבות ההתנסות בשיטות מסירה היפר-לוקאליות ישפיעו על החשיבה העתידית של רשתות האספקה המקומיות. קמעונאים המעוניינים להתחרות עם השחקנים המקוונים הגדולים כמו אמזון, אלי אקספרס, e-bay, shein יצטרכו להישאר ממוקדים בהורדת עלויות מתמדת ובצמצום זמני מילוי ההזמנות. עם בדיקות תכופות של קונספטים ושותפויות חדשות, השילוח לבית הלקוח והלוגיסטיקה העירונית תהיה שדה הקרב המרכזי.

הקמעונאות הפיזית רחוקה מלהיות מתה. היא תמיד הייתה שילוב של פונקציות קמעונאות ולוגיסטיקה יחד ושני התהליכים מואצים על ידי המגיפה. המגמות האחרונות מצביעות על הכרה מחודשת בתפקיד כפול זה.

 

אנחנו באביסון יאנג יוצרים לך ערך כלכלי, חברתי וסביבתי אמיתי באמצעות אנשינו סביב לעולם.

נדל"ן מסחרי בישראל

אפי נכסים בע"מ התקשרה בעסקה לרכישת זכויות בפרויקט במרכז הארץ הכולל שמונה בנייני משרדים בשטח בנוי כולל של כ- 45 אלפי מ"ר וחניות וכן קרקע צמודה בשטח של כ- 18 אלפי מ"ר המיועדת לבניה תמורת 328 מיליון ש"ח (לדיווח החברה).

 

חברה בת של חג'ג' יזום נדל"ן בע"מ מכרה זכויות בנייה בפרויקט איינשטיין 36 א' בתל אביב תמורת כ 262 מיליון ₪ (לדיווח החברה).

מדיפאואר (אוברסיז) פאבליק קו. לימיטד רוכשת פורטפוליו הכולל חמישה מרכזים מסחריים פתוחים בפילדלפיה, בשטח כולל להשכרה של כ 67,000 מ"ר תמורת 115 מיליון דולר (לדיווח החברה).

 

חברה בת של קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה בע"מ התקשרה בהסכם מותנה לרכישת זכויות של כ 100,000 מ"ר למגורים ולמסחר בוורשה תמורת כ 132 מיליון ₪ (לדיווח החברה).

נדל"ן בכותרות

צחי אבו רוכש את השליטה בארנה גרופ תמורת 130 מיליון דולר (כלכליסט).

 

דהרי ואדיב מתקרבים לעסקת ישפרו (TheMarker).

 

מגדל משרדים נוסף יוקם במתחם הבורסה ברמת גן (כלכליסט).

מטרת מזכר זה והנתונים/מידע המתפרסם הינה להביא לידיעתך מידע חדשותי.
האמור אינו מהווה חוות דעת או יעוץ מקצועי. מומלץ להשתמש במידע רק לאחר התייעצות עם גורם מתאים במשרדנו.

שתף את הפרסום