השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #488

השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #488

10 Trends for 2021

 

#4 Portfolio metamorphosis

הערכנו כי חללים גמישים (flex spaces) יהיה הנושא החם של שנת 2020, אך הוא השתלט במהירות על דרך חשיבתם של החברות. סקר שערכנו לאחרונה בקרב הלקוחות הגדולים ב  Avison Young זיהה שלושה סדרי עדיפויות מוחלטים של צוותי הנדל"ן, דבר המצביע על כך שחללים גמישים הוא עניין של צורך ולא של בחירה.

 

משיכה ושימור של ה Talent העובדים מעדיפים חופש בחירה היכן ואיך הם עובדים. רוב העובדים לא רוצים לעבוד מהבית כל הזמן, אבל הם מעריכים את הגמישות ובמקביל החלו ליהנות ממנה. כמעט כל החברות בסקר מתכוונות לאמץ מדיניות שתראה שינוי מהותי לכיוון עבודה ביתית ומרחוק; "עבודה ליד הבית" ( WNH) נכנס  כבר כ buzz word.

 

הפחתת עלויות. מגפת ה-COVID  הובילה להאטה הכלכלית החדה ביותר בהיסטוריה, הרבה יותר מהמשבר הפיננסי בשנת 2008. חברות מחפשות לחסוך עלויות בכל מקום אפשרי בטווח הקצר, ונדל"ן לא מנוצל מושך תשומת לב מידית. ההשלכות לטווח הארוך עדין לא ברורות, אך יותר מ -60% מהנשאלים מצפים לראות ירידה כוללת בכמות שטחי הנדל"ן שלהם. במקרים רבים זה יהיה כרוך בהקטנה אך לא בוויתור על שטחי משרדים יקרים במרכז העיר. שוכרים מחפשים להשיג את האיזון הנדל"ני הנכון ולהתמקד בעלות הנדל"ן הכוללת לעובד ולא בעלות הספציפית למטר מרובע של משרד מסוים .

 

גמישות תפעולית. התחזית הגאו-פוליטית והכלכלית נראית כרגע מאוד לא ודאית. יחד עם הצורך בהקטנת עלויות, מהירות השינויים הטכנולוגיים והרצון לתמוך במגוון רחב יותר של סגנונות עבודה, ארגונים מחפשים גמישיות המאפשרת להן זריזות בתגובה לנסיבות משתנות.

 

עומד לדיון איזה סוג מרחב נדרש, היכן ואיך יש לנהל אותו?

 

 

המשך המאמר בנושא ה Portfolio metamophosis  באתר ה FB שלנו  Propertech Real-Estate Professionals

אל תשכחו לעקוב אחרינו וקבלו  online   תכנים ייחודיים ומרתקים.

 

 

באביסון יאנג מנהלי הסניפים שותפים בבעלות. אנחנו נדאג ונשקיע בהצלחה שלך לאורך שנים.

נדל"ן מסחרי בישראל

ישראל-קנדה (ט.ר) בע"מ רכשה את יתרת 50% מהזכויות בבניין בנק לאומי בתל אביב בתמורה לסך כולל ברוטו של כ-220 מיליון ש"ח והכניסה את מור קופות גמל כמשקיע בשיעור של 18% ( לדיווח ישראל קנדה ).

ביג מרכזי קניות בע"מ  מוכרת שני נכסים בארה"ב תמורת כ 31 מיליון דולר (לדיווח ביג ).

נדל"ן בכותרות

שימוש עצמי במשרדים: האם עדיף לקנות או לשכור? (גלובס ).

 

הציפיות מהחיסון לקורונה מקרבות את התוכניות לחזרה למשרדים (גלובס ).

 

אלטו מרחיבה את פעילות המרכזים הלוגיסטיים: רכשה קרקע ב-13 מיליון דולר ביוסטון ( TheMarker).

מטרת מזכר זה והנתונים/מידע המתפרסם הינה להביא לידיעתך מידע חדשותי.
האמור אינו מהווה חוות דעת או יעוץ מקצועי. מומלץ להשתמש במידע רק לאחר התייעצות עם גורם מתאים במשרדנו.

שתף את הפרסום