השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #486

השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #486

אביסון יאנג פרופרטק – 10 מגמות לשנת 2021

מגמה 2# עבודה מהבית

 

מיליוני עובדים אשר היו רגילים לעבוד במשרד, החלו, עם פרוץ המגיפה ב 2020 לעבוד מהבית, לרוב בהתראה קצרה, אפילו באופן מידי. ארגונים אשר השקיעו בטכנולוגיה המאפשרת עבודה גמישה, היו בעלי יתרון התחלתי ברור,  אך מרבית החברות הצליחו במהירות לחבר את עובדיהם לשיטת העבודה חדשה הודות לריבוי שירותים ומוצרים מקוונים. זרוק לסלון או לשולחן המטבח בבית, תוכנות עבודה מרחוק ואת אפשרות ועידת הווידאו ויצרת לעצמך מקום עבודה מתפקד, אף אם ברמה פונקציונלית בלבד .

מנתונים המבוססים על סקרים שנערכו לפני ואחרי הסגרים עולה כי כמה היבטים של העבודה התנהלו טוב יותר מהבית מאשר במשרד. עובדים העובדים מהבית מדווחים על רמות גבוהות יותר של שביעות רצון כאשר הם עוסקים במשימות אישיות מבוססות שולחן הדורשות התמקדות – כמו עיבוד מיילים – ובמיוחד קריאה וחשיבה יצירתית. בונוס נוסף היה היעדר נסיעות (שנחשבו בעיני תושבי לונדון לדוגמא, כמלחיצות יותר מטיפול אצל רופא השיניים ועל ידי 50% מהאמריקאים מלחיצות אפילו יותר מהמגיפה עצמה – נתון מרתק), היבט זה מהווה את אחד היתרונות העיקריים להם זכו העובדים מהבית.

משך המגיפה הציב אתגרים חדשים עבור החברות וגם עבור עובדי הבית. לאחר שמילאו את צרכי העבודה הבסיסיים לעובדים, תחושת ההגשמה העצמית והצורך במעורבות שלהם מתמקדות. בני אדם חושקים בתחושת שייכות ויש להם רצון להישגים שבדרך כלל נובעים מעושר ועומק האינטראקציה שלהם, שיתוף פעולה עם אחרים, ותחושת תרומה פרטנית להצלחה קולקטיבית.

כאן מתחילים הקשיים. עבודות בית עשויות להיות בסדר עבור איש מקצוע מנוסה עם קשרים מבוססים – ובית מרווח. הרבה יותר קשה לעובד צעיר המתגורר במגורים משותפים, אשר מסוגל פחות לעבוד באופן עצמאי, ונואש ללמוד מאחרים. העובדים מרחוק מדווחים בדרך כלל על מגוון קשיים; בראש הרשימה צוינו בדידות, היעדר שיתוף פעולה ותקשורת, ובעקבותיהם בעיות חוסר תפקוד.

לחברות עלולות להיות סיבות נוספות לדאגה: מספר מנכ"לים מדווחים על קושי בלשמור על זהותם ותרבותם של ארגונים מפוזרים, לצד קשיים בגיוס, הכשרה ופיתוח.

ההשפעה הפוטנציאלית על החדשנות הקולקטיבית של הארגון ושיתוף הפעולה עלולה להוכיח את החשש המשמעותי ביותר. קשה להצביע על ראיות אמפיריות התומכות ב"אפקט שיחות המסדרון", אך רבים מזדהים עם רגשותיה של מנכ"לית יאהו שאסרה על עבודה מהבית בשנת 2013, על בסיס "כמה מההחלטות והתובנות הטובות ביותר מגיעות מדיונים במסדרון ובמטבחון, מפגשים עם אנשים חדשים וישיבות צוות מאולתרות".

 

עבודה מהבית היא ללא ספק לא לכל אדם או ארגון, אך יש תחושה בלתי נמנעת שה "ג'יני" כבר נמצא מחוץ לבקבוק. בתום ניסוי Ctrip בחרו חצי מהעובדים לא לחזור למשרד. בסקר של 800 מנהלים שערך 'מקינזי', סוכם: "חלק מהעבודה המרוחקת היא כאן ותישאר אבל לא לכולם או לא לכל יום." העבודה מהבית היא רק חלק מהסיפור – אך עבודה גמישה היא כיום עובדה. למרות מה שרבים מאמינים, עבודה מרחוק אין פירושה עבודה מהבית באופן בלעדי; זה רק אומר שעבודה לא חייבת להיעשות אך ורק בתחומי המשרד המרכזי והיא יכולה להיות גם ב"מיקום נוסף" כגון חללי עבודה משותפים / מקום עם שירותי משרד, משרדי לווין או בתי קפה.

 

הטרנד השלישי Workplace Experience כבר מגיע, יש למה לצפות!

 

אנחנו באביסון יאנג מוצאים דרכים חדשות למצות את הפוטנציאל של הנדל"ן תוך שימוש בכלים מקצועיים גלובליים שיוצרים ללקוח הזדמנויות ויתרונות.

נדל"ן מסחרי בישראל

ישראל-קנדה (ט.ר) בע"מ  במו"מ עם אקרו נדל"ן ייזום בע"מ לרכישת 50% בפרויקט קנדה אקרו בסיטי הידוע בשם "בנין בנק לאומי" תמורת 120 מיליון ₪ (לדיווח ישראל קנדה).

לודזיה רוטקס השקעות בע"מ השלימה מכירת נכסי מקרקעין בממפיס ארה"ב (לדיווח החברה).

 

אלקטרה נדל"ן בע"מ רכשה 282 יח' דיור  בג'קסונוויל פלורידה ארה"ב תמורת 50.5 מיליון $ (לדיווח החברה).

נדל"ן בכותרות

חברת TSG שכרה משרדים מ קבוצת מבנה באור יהודה ב-4 מיליון שקל לשנה ( גלובס).

 

במרחק דקה מהרווארד, העסקה החדשה של גזית גלוב (TheMarker).

 

בית ההשקעות אי.בי.אי וריאליטי גרמניה רכשו נכס תמורת 18 מיליון יורו (TheMarker).

מטרת מזכר זה והנתונים/מידע המתפרסם הינה להביא לידיעתך מידע חדשותי.
האמור אינו מהווה חוות דעת או יעוץ מקצועי. מומלץ להשתמש במידע רק לאחר התייעצות עם גורם מתאים במשרדנו.

שתף את הפרסום