השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #485

השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #485

אביסון יאנג פרופרטק – 10 מגמות לשנת 2021

מגמה 1# (דה) גלובליזציה

 

לקראת שנת 2020 תהליך הגלובליזציה העולמי הואט ובכמה מובנים הוא החל להתהפך. דרישות הצרכנים למודעות חברתית וסביבתית מצד החברות מהן הם קונים עלתה, ובחלקים רבים של מערב אירופה וצפון אמריקה התגברה המדיניות הלאומנית.

חלפה שנה, 2021 בפתח והתמונה הקצינה בצורה דרמטית.

המתיחות בין אמריקה לסין פגעה בסחר בין שתי המעצמות. אירופה רחוקה מתמיד מהחלטה בנושא הברקזיט. וללא הבדל פוליטי – כל המועמדים להנהגות המדינות, דוגלים בהסתמכות כלכלית עצמית.

להבדיל מהתגובה למשברים הפיננסים שהייתה מתואמת בין המדינות, ההתמודדות עם הנגיף הפכה למדינית – פוליטית מאוד. מגבלות טיסה בינלאומיות והבדלים מהותיים בצעדים בהתמודדות עם הנגיף יצרו סכסוכים בין מדינות וזרמי הגירה, ביקורי תיירים ונסיעות עסקים הצטמצמו לחלק זעיר, אם בכלל, מרמות הטרום-וירוס.

ההשפעה העולמית הגדולה ביותר של הנגיף תהיה ההשפעה על רשתות האספקה. הדיונים על יעילות רשתות האספקה מוחלפים במהירות בהתמקדות בחוסן רשתות האספקה. מחקר של  Infosys הגיע למסקנה כי 85% מרשתות האספקה הושפעו בצורה כלשהי, ותפקידה המרכזי של סין במרכז רשתות הספקים העולמיות הודגש בתחילת המשבר.

ליותר מ -40% מה- Fortune Global 500 יש נוכחות ישירה בווהאן; ליותר מ -90% מה-  Fortune 100 יש ספקים דרג 1 (ישיר) או דרגה 2 בעיר. המשבר גילה כי קשרים כלכליים גלובליים תלויים במספר מצומצם יחסית של מדינות ספציפיות.

כתוצאה מהעובדות שציינו, אנו חווים את אחד הזעזועים הגדולים ביותר במבנה הכלכלה העולמית. ממשלות והמגזר הפרטי כאחד מבקשים לחזק את ביטחונן של רשתות האספקה  הקריטיות שלהן, שמשמעותן בדרך כלל התמקדות קרובה יותר לבית. "נראה ביקוש מחודש למפעלים. רשתות אספקה יתמקדו במרכזים מקומיים ואזורים במקום להתחבר לנמלי הים והאוויר הגדולים שמהווים שערי הכניסה והיציאה של אסיה והשלכות כל זה על נדל"ן העולמי יהיו עצומות".

 

באביסון יאנגאינטגרציה של מקצועני נדל"ן מעולים מסביב לעולם, יוצרת את הצוות המושלם לסיפוק הצרכים שלך.

נדל"ן מסחרי בישראל

קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן בע"מ רכשה את המגרש בקרן הרחובות ז'בוטינסקי ואבן גבירול בסמוך לפרויקט סומייל של החברה בתל אביב תמורת 173 מיליון ₪ (לדיווח החברה).

אפי נכסים בע"מ רוכשת בניין משרדים בשטח כולל להשכרה של כ-43 אלפי מ"ר בוורשה פולין תמורת 100 מיליון אירו (לדיווח החברה).

 

אלקטרה נדל"ן בע"מ  מכרה 4 מקבצי דיור בטקסס ארה"ב תמורת 116 מיליון $ (לדיווח החברה).

נדל"ן בכותרות

כלל ביטוח רוכשת מחצית מפרויקט נדל"ני במרכז העסקים של ב"ש ( גלובס).

 

ברכות לחברנו ינון שפרן הרוכש שטח מסחרי באור יהודה (גלובס).

 

עובדי מיקרוסופט החלו לעבור לקמפוס החדש בהרצליה שהוקם בהשקעה של כ-350 מיליון שקל ( גלובס).

 

ישראל קנדה רוכשת את מלונות טמרס של פויו זבלודוביץ' ( גלובס ).

מטרת מזכר זה והנתונים/מידע המתפרסם הינה להביא לידיעתך מידע חדשותי.
האמור אינו מהווה חוות דעת או יעוץ מקצועי. מומלץ להשתמש במידע רק לאחר התייעצות עם גורם מתאים במשרדנו.

שתף את הפרסום