העדכון השבועי בימי הקורונה מבית פרופרטק נכסים – מקצועני הנדל"ן המסחרי‎

העדכון השבועי בימי הקורונה מבית פרופרטק נכסים – מקצועני הנדל"ן המסחרי‎

הקורונה הפתיע, כמו את יתר השווקים העסקיים, גם את שוק שכירות הנדל"ן בארץ וכל העולם. קולגות מלונדון וניו יורק מספרים לנו על תחושות זהות, בקרב השוכרים והמשכירים, כפי שאנו חשים כאן בישראל. בכל העולם יש תחושת בלבול, חוסר ודאות, ערפל והסתכלות עתידית לא ברורה כיצד לנהוג.   חלק מלקוחותינו פונים אלנו שנסייע להם מול בעלי הנכסים – בצמצום עד ביטול מוחלט של דמי השכירות ובעלי הנכסים נחלקים בתגובתם לכאלו ששוללים כול התחשבות (מעט) ולכאלו שמחפשים יחד עם הלקוחות פתרון יצירתי ומשותף (הרוב).   מצורפת כתבה של חברנו עו"ד שמואל ברטלר …"הקורונה בעולם החוק – כוח עליון כשמדובר בסיכול של חוזה?"… מומלץ לקרוא בכדי להבין את האתגרים ודרכי פעולה ( Walla).

על אף המצב המייאש, המוצג ביתר שאת כל יום בשעה 20:00 במהדורות החדשות, קיבלנו השבוע שני ביקושים נחמדים. חברה שמבקשת לשכור בדחיפות משרדים באזור השפלה וחברה שמבקשת לרכוש כ 1,000 מ"ר משרדים בתל אביב לשימוש עצמי. קרן של אור!  נעבור את זה יחד. נשאר בבית. נקפיד על הנחיות ההיגיינה. ננצח את הקורונה ונחזור לשגרה הברוכה.

אנחנו בפרופרטק שולחים לך ולקרובים לך כוחות ובריאות!

נדל"ן מסחרי בישראל:

מבנה נדל"ן (כ.ד) בע"מ מוכרת את החזקותיה בפארק יקום ל-JTLV  תמורת 243 מיליון ₪ (לדיווח מבנה).

בנק ירושלים בע"מ מנהל משא ומתן למכירת מלוא זכויותיו בנכס מקרקעין בבעלותו ברחוב קרן היסוד בירושלים בעסקת  sale & lease back (לדיווח הבנק).

נדל"ן מסחרי מעבר לים:

חברת בת של לודז'יה רוטקס השקעות בע"מ יחד עם משקיעים נוספים, מכרו פורטפוליו של 29 נכסי מקרקעין בשטח כולל של כ-230 אלף מ"ר בממפיס טנסי ארה"ב. תמורתה של לודז'יה מהסך הכולל היא 20.5 מיליון $ ( לדיוח החברה)

נדל"ן בכותרות:

רני צים: "על תרחיש כזה אף אחד לא חשב. נלך לקראת שוכרים שנפגעו דרמטית"  (כלכליסט).

נצבא פוטרת בעלי חנויות משכר דירה ודמי ניהול (כלכליסט).

ב-MIXER מנסים לסייע ללקוחות  – חברת מתחמי העבודה המשותפים MIXER הודיעה על הקמת קרן כספית שמטרתה לסייע ללקוחותיה. מהודעת החברה עולה כי הסיוע צפוי להתבצע במגוון אפשרויות, בהן תרומה כספית, לקיחת חסות על חברה מסוימת והענקת מוצרים ושירותים. ב- MIXER ציינו כי החברה מעמידה את כל הרווחים שלה לטובת הקרן, ומסרו כי "חלוקת הכספים תהיה כפופה להחלטת ועדה חיצונית ובהתאם לקריטריונים אחידים".  (גלובס).

עזריאלי יוצאת בהקלות לשוכרים –  בחברת עזריאלי הודיעו כי בכוונתם להעניק פטור מתשלום דמי שכירות למחצית השנייה של חודש מרץ 2020, וזאת לעסקים שנסגרו בעקבות החלטת הממשלה. כמו כן, יוקפאו תשלומי דמי השכירות והניהול החל מ-1 באפריל ועד ליום החזרה לשגרה לעסקים הסגורים בעקבות החלטת הממשלה. בנוסף הודיעה הקבוצה כי תעמיד קרן לסיוע פיננסי לשוכרים בהיקף של 100 מיליון שקל, שמטרתה לסייע בשמירה על ביטחונם הכלכלי (גלובס).

ביג מחזירה דמי שכירות לחלק מהשוכרים –  בהודעת קבוצת ביג נכתב: "בקניונים הסגורים של הקבוצה בערים בית שמש, טבריה, ירכא ובת ים השוכרים יזוכו באופן מלא על שכר הדירה ששולם עבור הימים בהם הקניונים נסגרו על-פי החלטת הרשויות". עוד נכתב כי "במרכזי ביג הפתוחים שעדיין פעילים נבצע בסיום החודש בדיקת עומסים, ובעת הצורך נזכה בהתאם לאחוז מהפדיון החוזי. במקרה שהמרכזים ייסגרו בהמשך החודש, ביג תזכה את ימי הסגירה ותבצע בדיקת עומס על ימי העבודה בפועל". (גלובס).

הזדמנויות נדל"ן – למשקיעים בלבד:

מכירה שתי קומות משרדים 1,150 מ"ר כל אחת (טאבו) + זכויות בנייה עתידיות ב סמוך לרחוב יגאל אלון ת"א.
למכירה בשכונת מונטיפיורי, בתל אביב קומת משרדים (מתוך 4) בשטח של 600 מ"ר + 13 חניות.
למכירה בפ"ת, בניין משרדים בשטח של כ 2,200 מ"ר + חניון של כ 40 מקומות חניה.
למכירה ברחוב ההגנה ראשל"צ (אזור תעשיה חדש) 4 יחידות משרד של 100 מ"ר. קומות גבוההות. כניסה מיידית.
______________________________________________________________________
להשכרה  במתחם מעונות הסטודנטים החדש של אוניברסיטת בר אילן, בלב גבעת שמואל, שטחים בגדלים שונים במרכז מסחרי חדש.
להשכרה   במרכז מסחרי בבנייה ברמת אמיר צורן, שטחי מסחר בגדלים שונים.
להשכרה   מול פרימיום סנטר בחולון, כ 1,500 מ"ר משרדים מוכנים לכניסה, בבניין מפואר. השטח ניתן לחלוקה למשרדים קטנים יותר. (בראש המגזין קובץ נתוני הנכס).
להשכרה  באזור תעשיה הצפוני ברעננה, שטח לוגיסטי ייחודי של כ 650 מ"ר עם אפשרות פריקה וטעינה. ניתן לצרף שטחי משרד מ 1,600 ועד 3,000 מ"ר.
====

מטרת מזכר זה והנתונים/מידע המתפרסם הינה להביא לידיעתך מידע חדשותי.  האמור אינו מהווה חוות דעת או יעוץ מקצועי. מומלץ להשתמש במידע רק לאחר התייעצות עם גורם מתאים במשרדנו.

שתף את הפרסום