צור קשר:

לקבלת מאגר נכסים ומידע עדכני:

מיון חדשות לפי קטגוריה:
חפש ידיעה לפי ביטוי:

הישאר מעודכן וקבל במייל שבועי ריכוז של כל חדשות הנדל"ן בישראל:

חדשות הנדל"ן אצלך במייל:
 עברית English

לקבלת עדכונים ברשת החברתית:

לחץ "אהבתי" והישאר מעודכן דרך פייסבוק לקבלת כל הידעות בזמן אמת ישירות לקיר שלך

עלות הארנונה כגורם משמעותי בבחירת מיקום המשרד:

עלות הארנונה כגורם משמעותי בבחירת מיקום המשרד
* חישוב העלות הכוללת * שיקולי שוכר/משכיר * תנועות בשוק בהתאם * הוזלת העלות הכוללת – כיצד?

העלות הכוללת:
סכומם המצרפי של שלושה פרמטרים עיקריים משפיע על העלות הכוללת הישירה בשיקולי השוכר לשכירות משרד במיקום ספציפי.

שלשת הפרמטרים הם :

  • ארנונה עירונית– תשלום חודשי קבוע לרשות המקומית.
  • דמי השכירות– משקפים את "רמת" ו "יוקרתיות" הבניין יחסית למבנים דומים בסביבתו.
  • דמי הניהול – משקפים את רמת האחזקה של הבניין (ניקיון, מעליות שמירה וכד').

עבור השוכר:
עבור השוכר הארנונה מהווה מרכיב משמעותי (עד עשרות אחוזים) מהעלות הכוללת הישירה של ההוצאה עבור שכירות.
לעיתים תזוזה של מאות מטרים בודדים בבחירת מיקום המשרד ו/או עדכון סיווגו לצרכי ארנונה, יכולים לחסוך לשוכר עלויות ניכרות. (האמור חל גם לגבי תזוזה בתוך "אזורי הארנונה" של הרשות המקומית בה נמצא הנכס המושכר).
במשרדים, בניגוד לדירות, ההוצאה של הארנונה לחברות עתירות שטחים (אלף מ"ר ויותר) עלולה להסתכם במאות אלפי שקלים לשנה.

עבור המשכיר:
עבור המשכיר לעומת זאת, גובה תעריף הארנונה אינצידנטלי (צמוד) למיקום הנכס שלו, אינו בשליטתו בד"כ וסכומו אינו מגיע לכיסו.
לפיכך, מבחינת המשכיר שינוי גובה הארנונה הוא מצב כמעט בלתי אפשרי, כאשר השוכר משווה ומשקלל את עלויות הארנונה בבחירת מיקום המשרד.
למשכיר, כאמור, אין יכולת השפעה בד"כ על מרכיב מהותי מאוד מהעלות הכוללת הישירה.

תנועת בשוק השכירות:
בחודשים האחרונים אנו בפרופרטק עדים ל"תנועת עסקים" משמעותית מאזורי ארנונה בסכומים "אסטרונומיים" לאזורי ארנונה "מינימלית" .
עסקים היכולים "להרשות לעצמם" שלא להיות "במרכז התפוח" בוחנים את אפשרויותיהם לחיסכון, ובכלל זה חיסכון ניכר בארנונה.

עוד חשוב לציין שבפארקי עסקים מסוימים הארנונה נמוכה משמעותית מהסביבה (מקבלים פחות שירותים עירוניים) אך יש לקחת בחשבון שפער זה מצטמצם או "נעלם" כאשר מוסיפים לחשבון הכולל "דמי פארק" (השלמת השירותים הניתנים).

על מה בעצם אנו משלמים?
בעיקר פינוי אשפה, ניקיון, תאורה וכד'.

הוזלת העלות – מה בכל זאת ניתן לעשות?
ברשויות שונות ניתן להשיג הנחות והקלות על פי סיווג העסק.
רצוי להיעזר בניסיונם של מומחי פרופרטק נכסיםבבחינת אפשרות צמצום הוצאת הארנונה והשוואתה בין מיקומים שונים.
בחינת חיוב בגין שטחי שירות כגון מעברים, מחסנים, חדרי שרתים וכד'- לעיתים, ניתן ע"י התאמת שטחים נכונה לחייב שטחים אלה בתעריף חלקי ו/או נמוך יותר משטח עיקרי.
כאשר השטח המושכר קטן, המשמעות המעשית של ההפרש בהוצאת הארנונה לעומת שינוי מיקום המשרד מצטמצמת.