השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #494

השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #494

 

10 Trends for 2021

#8 Risky business 

 

…"אלא אם כן נפעל כעת, משבר האקלים יהיה התרחיש המרכזי של המחר, ובניגוד לקורונה, איש לא יוכל להתבודד ממנו"…

 

במהלך 2019 נרשמו 40 אסונות מזג אוויר שגרמו לנזק העולה על מיליארד דולר – כל אחד מהם! האירועים הקשורים לאקלים – בצורת, נזקי סערה, שיטפונות והתחממות יתר – מוכרים כיום ברחבי העולם ונמנים עם הסיכונים העסקיים המשמעותיים ביותר. השריפות הנרחבות במערב ארצות הברית בשנת 2020 היו מהקשות ביותר שנרשמו בהיסטוריה. דמי הביטוח זינקו באזורים שהוכרו לאחרונה כנתונים לסיכוני אקלים. הרצון להקטין את ההשפעה על שינויי האקלים ממשיך להעסיק את החברות ויש סימנים לשינוי ביחסו של המגזר הפרטי להפחתת פחמן. אמנם ההתמקדות לטווח הקצר עשויה להיות בניהול ההשפעות המידיות של הנגיף, אך נושאי הבריאות והסביבה אינם נשכחים ומוצעים אמצעי "תימרוץ ירוק" לקדום ותיקון כלכלי סביבתי. מגפת הקורונה משמשת גם תזכורת ברורה לכך שרשתות האספקה המורכבות, והיחסים העסקיים העומדים בבסיס הכלכלה העולמית, חשופים לכל סוג של זעזוע חיצוני. סיכוני אקלים והפחתת פחמן יכולים לשנות באופן משמעותי את האופן בו מייצרים ומספקים מוצרים ושירותים. ממשלת בריטניה לדוגמא דורשת מחברות  להראות כיצד הם עוזרות "להילחם" בשינויי האקלים ולשנות את הדינמיקה של  שרשרת הערך. רואים סימני שינוי בכל מקום בכל המגזרים וההשפעה הפוטנציאלית על נדל"ן היא עצומה. רשתות האופנה כמו H&M, M&S משתפות פעולה ברשתות האספקה שלהן בכדי להקטין את הפגיעה האקלימית. יותר מ -1,000 חברות כולל פייסבוק, אמזון ופורד נרשמו כעת ליוזמת (SBTi) – תכונית הפחתת הפחמן הרשמית. התהליך מחייב את המשתתפים לצמצם את היקף הפליטות העקיפות (scope 3) הנובעות מנסיעות עסקיות, פעילויות שרשרת האספקה, הקמת בניינים שיתאכלסו בעתיד והמייצגות מעל 40% מטביעת הרגל הפחמנית של החברות. מספר גדל והולך של חברות מתיישר עם הדרישות בנושא גילוי פיננסי הקשור לאקלים (TCFD), אשר יהיה חובה על חברות גדולות בבריטניה עד שנת 2025. זה מסמן תנועה לעבר הערכת סיכוני אקלים ומאיר אור על הסיכונים הגלומים בשרשרת הערך. מספר חברות FTSE 100 שהתחייבו לעבור ל- Net Zero Carbon גדל בשליש בשנת 2020, כאשר יותר מ -80% מחברות המדד מעריכות ומגלות כעת את סיכוני האקלים שלהם. המגמה למעורבות גדולה יותר במגזר הפרטי, סביב סיכוני שינויי האקלים תהיה מניע מרכזי לשינוי ההתנהגות במקביל להערכות מחודשות של חברות לגבי אסטרטגיות המשכיות עסקית ומיקום שלהן. לסיכוני אקלים הללו השלכות ברורות על כל מי שיש לו נגיעה בנדל"ן.

 

אנחנו באביסון יאנג יוצרים לך ערך כלכלי, חברתי וסביבתי אמיתי באמצעות אנשינו סביב לעולם.

נדל"ן מסחרי בישראל

חברת בת של פרידנזון שרותים לוגיסטים בע"מ תקים מרלו"ג בשטח 12,500 מ"ר בנמל אשדוד בהשקעה כוללת של 55 מיליון ₪ (לדיווח החברה).

 

מגה אור החזקות בע"מ רכשה מקרקעין בשטח של 163 דונם לתעשייה ואחסנה בבית שמש והתקשרה בהסכם שיתוף תמורת 65 מיליון ₪ (לדיווח החברה).

אלקטרה נדל"ן בע"מ רכשה 692 יח' דיור באטלנטה, ג'ורג'יה, ארה"ב תמורת 103.7 מיליון $ (לדיווח החברה(.

נדל"ן בכותרות

קרן ריאליטי זכתה בהתמחרות לרכישת קרקע פרטית בחולון ב-74 מיליון שקל (כלכליסט).

 

כך ייראו שטחי המסחר ביום שאחרי הקורונה (גלובס).

 

עוד נתח בבבלי: קבוצת חג'ג' תשלם 188 מיליון שקל תמורת קרקע להקמת מגדל נוסף (TheMarker).

מטרת מזכר זה והנתונים/מידע המתפרסם הינה להביא לידיעתך מידע חדשותי.
האמור אינו מהווה חוות דעת או יעוץ מקצועי. מומלץ להשתמש במידע רק לאחר התייעצות עם גורם מתאים במשרדנו.

שתף את הפרסום