השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #493

השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #493

 

10 Trends for 2021

#7 Love the neighborhood

 

האם המגיפה והכורח שנוצר לבלות יותר זמן ליד הבית תחייה את מרכזי הערים? עוד לפני המגיפה, בעקבות ריבוי מרכזי הקניות הענקיים (big malls), ריכוז אזורי המשרדים ב down town (CBD) וריכוז שירותים ומרכזים רפואיים במקום אחד, חלקים רבים מהערים התרוקנו מחנויות ואטרקציות. המעבר לקניות on-line רק החריף את המצב ויצר מרכזי קניות נטושים, אזורי רפאים, גישה מוגבלת ומסובכת לשירותים מקומיים ו "מדבר הקולינרי" לתושבי הערים. כאשר ההשקעה בשכונה קטנה, נוצר מצב של אי-שוויון{ שלו השלכות מרחיקות לכת על הכלכלה, החברה והסביבה.

מנגד המגפה שינתה התנהגות גם בדרכים שיכולות להציע הזדמנויות לאזורים עירוניים מסוימים. מאות מיליוני אנשים עובדים כרגע מהבית. הימנעות מהתקהלות ושימוש בתחבורה ציבורית מעודדת אנשים לקנות ולבלות את שעות הפנאי בקרבת ביתם לטובת הכלכלה המקומית. זו יכולה להיות רק תופעה זמנית, המונעת על ידי המגבלות לטווח קצר של המגיפה, אך עם זאת, יש סיבות לחשוב שזה עשוי לסמן משהו משמעותי יותר, לפחות במקומות מסוימים.  בבריטניה וארה"ב מורגשת עלייה בהתעניינות בשוקי הנכסים "המקומיים" שכר הדירה בעיר יורד ושכירות הפרברים מטפסת. זה נכון בכל מגזרי הנכסים, כאשר שוקי המשרדים, הקמעונאות והמגורים מדווחים על פעילות מוגברת וחריגה באזורי הפרוורים. שינוי זה בשוק הנכסים מתחזק עם התפיסה של "עיר ה 15 דקות". התפיסה לפיה עיריות צריכות להתמקד באספקת השירותים היומיומיים שהתושבים זקוקים להם כמו: בתי ספר, עבודה, אוכל, פנאי ובריאות תוך 15 דקות מהבית. כדי להחיות מחדש את האזורים העירוניים, עלינו לחשוב על מה גורם למקומות להצליח ולהשקיע בכל קשת צרכים אלו. זה קשור באופן הדוק לחשיבה סביב השקעות, השפעה ורצון לייצר ערך חברתי, סביבתי וכלכלי מקומי. חברת הסטארט-אפ העירוני VENN הפועלת כיום בתל אביב, ברלין וברוקלין, מתמקדת בהנעת צמיחה שכונתית באמצעות פלטפורמה דיגיטלית לקישור המשולש: בעלי נדל"ן – תושבים – ועסקים מקומיים. החיוניות שנוצרה, ממריצה מחדש את האזור כולו ומסייעת בבניית קהילות מקומיות מצליחות.

אירועים שמתכנסים ונותנים זריקת מרץ לפיתוח העירוני:

העובדים דורשים גמישות רבה יותר והפופולריות של work near home גדלה.

משקיעים בוחנים מבנים רב-שימושיים עירוניים בעלי גמישויות תכנוניות.

ההיפר לוקליזציה של רשתות האספקה מרמזת כי לחנויות המקומיות יש תפקיד גדול יותר בקמעונאות.

הדאגה הרווחת בנושאים של שוויון חברתי גורמת ליוזמות פוליטיות לתמיכה ולהשקעה באזורים הזקוקים להחייאה.

העריות משקיעות רבות בתשתיות לעידוד הליכה ורכיבה על אופניים – מה שהוכח כמגביר את המעורבות עם חנויות ועסקים מקומיים.

יוזמות של עיר חכמה עוזרות לחבר אזורים עירוניים בדרכים המאפשרות מתן שירות יעיל באמצעות מודל מבוזר ולא ריכוזי.

מרכזי הערים לא מתו – להיפך. יזמות מקומית אינה תרופת פלא מהירה ואין פתרון יחיד שמתאים לכל שינוי עירוני חיובי. אבל העובדה שאנשים מבלים יותר זמן ומוציאים יותר כסף בשכונה המקומית שלהם, היא מגמה שרבים יצפו בה בעתיד בעניין רב.

 

אנחנו באביסון יאנג יוצרים לך ערך כלכלי, חברתי וסביבתי אמיתי באמצעות אנשינו סביב לעולם.

נדל"ן מסחרי בישראל

ישראל-קנדה (ט.ר) בע"מ השלימה את רכישת חברות טמרס מלונות בע"מ תמורת 155 מיליון ₪ (לדיווח קנדה).

חברה בת של אשטרום נכסים בע"מ מנהלת משא ומתן לרכישת בניין משרדים באנגליה, בשטח של כ- 15,100 מ"ר הכולל 99 מקומות חניה, בתמורה של כ 67 מיליון פאונד (לדיווח החברה).

נדל"ן בכותרות

הכשרה ביטוח רוכשת מחצית ממרכז דאון טאון חיפה ב-117 מיליון שקל (TheMarker).

 

מכירים את ToHa‏? תכירו את אחיו הגדול שיתנשא לגובה 80 קומות (גלובס).

 

מפעל הפיס קונה בניין בת"א ב-140 מיליון שקל (גלובס).

 

הקורונה הזניקה את המרכזים הלוגיסטיים – כך תיחשפו לענף (TheMarker).

מטרת מזכר זה והנתונים/מידע המתפרסם הינה להביא לידיעתך מידע חדשותי.
האמור אינו מהווה חוות דעת או יעוץ מקצועי. מומלץ להשתמש במידע רק לאחר התייעצות עם גורם מתאים במשרדנו.

שתף את הפרסום