השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #457

השבוע שהיה – נדל"ן מסחרי בשורה #457

לפני פרוץ מגפת הקורונה אחוז העובדים מהבית עמד על פחות מ 3% בממוצע. עם פרוץ המגיפה והמצב שהיא יצרה, האחוז טיפס לסביבת 77% וכיום המשק עומד בממוצע על כ 51% עבודה מהבית. בטווח הארוך צפויה התייצבות על כ 10%, נמוך משמעותית מהמצב כיום אך גבוהה פי 3 מלפני פרוץ המגפה. בסופו של דבר, הפרודוקטיביות בעבודה מהבית, נתפסת כפחותה בגלל סיבות טבעיות: נוכחות ילדים בבית, גירויים חיצוניים (דבר שלא היה נוכח בשלבים הראשונים של המגיפה), העבודה "הנמרחת" על כל היום וצורך במגע אנושי מקצועי להובלת וקידום תהליכים.

חזרה לפעילות מסודרת של התחבורה הציבורית ושל מערכת החינוך, קריטית לחזרה לעבודה מהמשרד כמו גם הצורך באמצעים ייעודיים (כגון מעבדות וציוד מיוחד) והתגברות על המחסום הפסיכולוגי הקשור במגפה.

יחד עם זאת, אפשרות העבודה מהבית תורמת לשביעות רצון העובדים (בעיקר דור ה Y ), חוסכת לחברה בהוצאות, חוסכת את זמן הנסיעה וחיפוש החניה, מאפשרת גמישות לעובדים ומגדילה את יכולת גיוס כוח האדם של החברות. להערכת מקצועני הנדל"ן של פרופרטק, בטווח הארוך, זה ימתן את מגמת הגידול בביקוש למשרדים ששררה תרום מגיפת הקורונה.

 

מבוסס על סקרים פנימיים שערכנו וסקרים חיצוניים שהתפרסמו.

נדל"ן מסחרי בישראל

קבוצת חגג ייזום נדלן בע"מ ו י. ח. דמרי בניה ופיתוח בע"מ רכשו מ קבוצת דלק בע"מ מגרשים בשכונת בבלי תל אביב תמורת 361 מיליון ש"ח ( לדיווח חג'ג').

נדל"ן מסחרי מעבר לים
חברת בת של לידר החזקות והשקעות בע"מ השלימה את מכירת הקרקע בעיירה VODNJAN  בחצי האי איסטריה בקרואטיה תמורת 960 אלפי אירו (לדיווח החברה ).

נדל"ן בכותרות

רמלה וגזר מתקדמות להקמת אזור תעסוקה ענק (כלכליסט).

 

כל מה שאפשר ללמוד מחברות גדולות במשק על עבודה מהבית (גלובס).

 

איביי תהפוך את נתניה לאחד המטות האזוריים שלה ( כלכליסט).

מטרת מזכר זה והנתונים/מידע המתפרסם הינה להביא לידיעתך מידע חדשותי.
האמור אינו מהווה חוות דעת או יעוץ מקצועי. מומלץ להשתמש במידע רק לאחר התייעצות עם גורם מתאים במשרדנו.

שתף את הפרסום