בנק דיסקונט במו"מ למכירת בניין ברחוב בן יהודה בתל אביב תמורת 57 מיליון שקל

בנק דיסקונט במו"מ למכירת בניין ברחוב בן יהודה בתל אביב תמורת 57 מיליון שקל

בנק דיסקונט  מנהל משא ומתן מתקדם למכירת בניין ברחוב בן יהודה פינת מאפו בתל אביב תמורת 57 מיליון שקל. הרוכשת המיועדת היא חברת אקור, בעלת כמה בתי מלון בהם מלון אקיור, שנמצא גם הוא ברחוב בן יהודה.

בבניין ששימש כסניף בנק של דיסקונט, יש שש קומות מעל קומת קרקע. שטח הבניין  הוא 1,500 מ"ר בנוי ושטח המגרש – 650 מ"ר. מחיר המינימום שקבע בנק דיסקונט הוא 60 מיליון שקל.

הבניין ברחוב בן יהודה פינת מאפו בתל אביב.

כשפורסם המכרז למכירת הבניין, העריכו אנשי נדל"ן ושמאים כי מחיר המינימום שהעמיד הבנק גבוה מאוד ומגלם שינוי ייעוד של הנכס ממשרדים למגורים. כמבנה מגורים הערך של הנכס גבוה יותר, שכן מחירי הדירות באזור זה מגיעים ל-40-35 אלף שקל למ"ר ומשרדים כ-10,000 שקל למ"ר. עם זאת, שינוי ייעוד למגורים אינו ודאי ומצריך את אישור העירייה ותשלום היטלי השבחה. בסופו של דבר, המחיר הגבוה ביותר הושג מחברה בתחום המלונות, העסקה עדיין לא נחתמה, אך ככל הנראה המחיר נמוך מ-60 מיליון שקל.

בנכס הנמכר ממוקם סניף של דיסקונט וכן המרכז של הבנק לטיפול בתושבי חוץ. הסניף מתמזג עם סניף אחר בעוד שהמרכז לתושבי חוץ יצטמצם ויעבור לרחוב הירקון ובכך יוכל דיסקונט לצמצם שטח כולל של כ-2,000 מ"ר ולרשום בעקבות המהלך רווח הון של כמה עשרות מיליוני שקלים.

מכירת הנכס היא חלק מהתוכנית האסטרטגית לתקופה של 5 שנים לצמצום שטחי הנדל"ן שגיבשה בשנה שעברה ההנהלה החדשה של דיסקונט בראשות המנכ"לית לילך אשר טופילסקי. בפועל, מי שמופקדים על יישום תוכנית זו הם יפית גריאני, ראש חטיבת משאבי אנוש ונכסים, ושגיא אסרף, מנהל אגף נכסים של הבנק.

במסגרת התוכנית, מתכנן דיסקונט לסגור חלק מהסניפים שהוא מחזיק בבעלות וכן את הנדל"ן של הסניפים הללו ובכך ניתן יהיה לצמצם את השטחים הקיימים בסניפים. צמצום בשטחי הנדל"ן מאפשר קיצוץ בעלויות שכירות, בתשלומי ארנונה ובחלק מהמקרים גם מאפשר לרשום רווחי הון בעקבות המכירה במחירים הגבוהים יותר לעומת המחירים שבהם רשומים הנכסים הללו בספרי הבנק.

הדו"חות הכספיים של דיסקונט ל-2014 גילו כי שטחי הנדל"ן של הבנק קטנו ב-2014 בכ-6,000 מ"ר והבנק החל לשכור יותר שטחים לצד מכירה של שטחים קיימים. במהלך השנה הקרובה צפוי הבנק לקדם עסקות מכירה נוספות שיביאו לחיסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

עסקה גדולה נוספת שביצע דיסקונט באוגוסט האחרון הייתה רכישת פוליסת ביטוח בהיקף של כ-4 מיליארד שקל על אשראי לערבויות המכר שהבנק העניק לקבלנים. במסגרת העסקה, יבטח דיסקונט פלח של אשראי שניתן עבור חוק ערבויות המכר לרוכשי דירות באמצעות מבטחי משנה בינלאומיים בראשות גופים בינלאומיים גדולים כמו סוויס רי (Swiss Re ) ומיוניק ריי (Munich Re). מהלך זה צפוי לשחרר לדיסקונט נכסי סיכון של כ-1.6 מיליארד שקל ולהגדיל את יחס הלימות הון ב-0.1%-0.15%. כך, לאחר שהגיע ליעד הלימות הון של 9.5% נכון לסוף יוני 2015, תסייע העסקה לדיסקונט להמשיך ולצמוח בתחומי האשראי לאחר תקופה ארוכה של קיפאון שנבע מאתגרי ההון שעמם התמודד הבנק.

 

פורסם בדה מרקר על ידי תומר אפלבאום 8/9/15

 

שתף את הפרסום