אלרוב רכשה את שליש מקניון וחניון ממילא בירושלים ב-220 מיליון שקל

אלרוב רכשה את שליש מקניון וחניון ממילא בירושלים ב-220 מיליון שקל

חברת אלרוב  רכשה מהמנהל המיוחד של חברת קרתא, עו"ד יצחק מולכו, שליש מהזכויות בקניון וחניון ממילא בירושלים תמורת 220 מיליון שקל. המכירה נעשתה באמצעות מכרז שבו הגישה אלרוב את ההצעה הגבוהה ביותר – 170 מיליון שקל ולאחריו תהליך התמחרות בין אלרוב למציעים נוספים. מול אלרוב התמודדה בתהליך ההתמחרות קבוצה של משקיעים מארצות הברית.

חברת אלרוב הציעה 220 מיליון שקל תמורת חניון קרתא ושליש מקניון ממילא בירושלים בהתמחרות שנערכה ביום חמישי האחרון. ההתמחרות נערכה על ידי כונס הנכסים של חברת קרתא עו"ד יצחק מלכו בסיועם של עוה"ד מיכאל ראבילו ורועי שכטר ממשרד א.ש. שמרון, י. מלכו, פרסקי ושות'. לפני כמה חודשים מכר מולכו נכס נסף של חברת קרתא, חניון קרתא הצמוד לממילא לקרן ריט 1 תמורת 107 מיליון שקל.קניון ממילא בירושליםקרתא הוקמה בשנת 1972 כחברה ממשלתית-עירונית. מניות החברה מוחזקות על-ידי מדינת ישראל (76%) ועיריית ירושלים (24%). החברה הוקמה במטרה לפעול לחידוש מרכז ירושלים על ידי שיקום ופיתוח אזור ממילא.

קרתא נקלעה להליך פירוק בעקבות חוב בסך כ-102 מיליון שקל והיא זו שהגישה את התביעה פירוק החברה. בנוסף יש לחברה חובות נוספים למדינה והעירייה. בפברואר 2007 נתן בית המשפט צו פירוק נגד החברה ומינה את הכונס הרשמי כמפרקה של החברה. זהו הפירוק הראשון בישראל שמבוצע כנגד חברה ממשלתית.

לאלרוב יש תפקיד נוסף, היא השותפה של חברת קרתא ומחזיקה ב-70% מקניון ממילא והחניון מתחתיו. בשנים האחרונות טענה אלרוב במסגרת הפירוק כי היא הבעלים היחיד והמלא של החניון מתחת לקניון, אך השופט קיבל את הטענה של כונס הנכסים של קרתא, שהחניון נמצא מתחת לקניון, שבו קרתא מחזיקה ב-30%, ומכאן נובעות זכויות בשליש מהחניון.

אלרוב התמודדה ואף ניצחה בהתמחרות על חניון קרתא שנמצא גם מתחת לממילא, אך הממונה על ההגבלים העסקיים לא אישר את העסקה, משום שאלרוב מחזיקה גם בחניון ממילא. לאחר מכן, נמכר חניון קרתא להצעה השניה בגובהה, זו חברת ריט ב-107 מיליון שקל.

קניון ממילא וחברת קרתא הם שני הנכסים העיקריים והמשמעותיים של קרתא והם נמכרו תמורת כ-327 מיליון שקל בסך הכל.

עו"ד מלכו מסר: "שמחתי לראות שגם בתקופה לא קלה זו, הצלחנו לגבש קבוצת משקיעים רצינית, כך שנוהלה התמחרות אמיתית, אשר בסופה קופת הפירוק תקבל סכום גבוה של 220 מיליון שקל".

רז סמולסקי TheMarker 08/11/2015

 

 

שתף את הפרסום